La Plataforma ciutadana Tren Castellar Centre (TCC) va fer la presentació pública de l’entitat el passat 13 de juliol de 2010 a la sala petita del nou auditori.
Albert Margineda, secretari de TCC, va explicar els orígens i els objectius que persegueix l’entitat. Seguidament el president d’aquesta, Joan Pinyot, va fer un recorregut històric de la mobilitat de Castellar i un breu repàs dels temes que en el municipi han generat mobilització ciutadana, com ara la construcció d’un cementiri privat, el zoo, la plaça major, les problemàtiques amb les pedreres, el desdoblament de
Pinyot va explicar amb molt detall els trets principals de l’estudi informatiu del Departament de Política Territorial. TCC qüestiona els tres viaductes amb pendent que es proposa des de l’administració per resoldre el salt del tren des de Can Deu fins arribar a la carretera B-124. Així mateix considera del tot inacceptable l’impacte que el traçat suposaria al torrent de Can Bages i als boscos d’aquell entorn. També posa en qüestió l’impacte de les obres sobre el trànsit de la carretera i la destrucció innecessària de la zona de passeig lateral de la carretera. Tot això, segons TCC, qüestiona la idoneïtat d’aquest estudi informatiu i obre el debat ciutadà que Castellar hauria de portar a terme durant aquests anys.
Tren Castellar Centre va parlar també de les al·legacions presentades a l’estudi informatiu amb tres noves propostes. També es va mencionar la proposta que Sabadell Cruïlla ha posat sobre taula aquests dies amb l’ànim d’enriquir el debat.
Després de l’exposició de l’entitat es va obrir el torn de paraules i algunes intervencions van subratllar el fet que l’endarreriment que patirà aquesta gran inversió, motivat per la crisi, podria ser una oportunitat que permetria ara a Castellar treballar per trobar la millor manera de fer arribar el tren al municipi.
Ens hagués agradat obrir el debat abans de la presentació de les al·legacions i poder presentar de forma conjunta entre l'Ajuntament, les Entitats i la Ciutadania una proposta acordada, però encara som a temps de fer un diàleg obert i seré, si comptem amb el suport d'una administració municipal autènticament receptiva i participativa, confiem entre tots poder assolir el millor traçat possible del tren que ha d'arribar a Castellar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada