Annia García - L'Actual, 24/07/09
El director general de Transports Terrestres de la Generalitat de Catalunya, Manuel Villalante, ha confirmat que el govern autonòmic mantè la intenció de fer arribar el tren a Castellar. En última instància, però, el projecte dependrà de la seva viabilitat.
El director general de Transports Terrestres de la Generalitat de Catalunya, Manuel Villalante, ha confirmat que el govern autonòmic mantè la intenció de fer arribar el tren a Castellar. En última instància, però, el projecte dependrà de la seva viabilitat.
-Com va l’elaboració de l’estudi informatiu per l’arribada del tren a Castellar?
-Està força avançat, de fet pensem que pot estar llest l’últim trimestre d’aquest any. Després passarà un període d’exposició pública i es farà l’aprovació inicial, que ha de preveure les diferents alternatives de traçat, estacions... És un procés que garanteix que tothom, administracions i ciutadania, puguin dir la seva.
-L’estudi informatiu garanteix que el tren arribi a Castellar?
-No, que es faci l’estudi informatiu no garanteix que el tren arribi, però sí constata que aquesta és la voluntat del Govern. Quan tinguem l’estudi informatiu, se’ns donaran diferents alternatives del projecte. Que sigui irrealitzable és una possibili- El director general de Transports Terrestres al seu despatx. || PTOP tat que no contemplem, com també ho demostra el fet que el perllongamentde les línies dels FGC a Sabadell s’han fet pensant en un futur allargament fins a Castellar.
-Hi ha alguna data concreta per l’execució del projecte?
-No, perquè tot depèn de com vagin els diferents tràmits. Ara mateix estem a l’inici del procés, però hi estem, s’està invertint.
-En quins supòsits seria impossible fer arribar el tren a Castellar? -Hi ha molts condicionants: el cost econòmic, el cost ambiental, els interessos particulars que s’hi puguin contraposar, els costos socials... En base a aquests condicionants s’ha de redactar el projecte executiu. Un projecte que ha d’incorporar les al·legacions d’entitats locals i ciutadania.
-La cosa va per llarg...
-Tots aquests terminis són una garantia que el projecte es farà bé. És un temps que hem de sacrificar perquè tot vagi bé.
-Està força avançat, de fet pensem que pot estar llest l’últim trimestre d’aquest any. Després passarà un període d’exposició pública i es farà l’aprovació inicial, que ha de preveure les diferents alternatives de traçat, estacions... És un procés que garanteix que tothom, administracions i ciutadania, puguin dir la seva.
-L’estudi informatiu garanteix que el tren arribi a Castellar?
-No, que es faci l’estudi informatiu no garanteix que el tren arribi, però sí constata que aquesta és la voluntat del Govern. Quan tinguem l’estudi informatiu, se’ns donaran diferents alternatives del projecte. Que sigui irrealitzable és una possibili- El director general de Transports Terrestres al seu despatx. || PTOP tat que no contemplem, com també ho demostra el fet que el perllongamentde les línies dels FGC a Sabadell s’han fet pensant en un futur allargament fins a Castellar.
-Hi ha alguna data concreta per l’execució del projecte?
-No, perquè tot depèn de com vagin els diferents tràmits. Ara mateix estem a l’inici del procés, però hi estem, s’està invertint.
-En quins supòsits seria impossible fer arribar el tren a Castellar? -Hi ha molts condicionants: el cost econòmic, el cost ambiental, els interessos particulars que s’hi puguin contraposar, els costos socials... En base a aquests condicionants s’ha de redactar el projecte executiu. Un projecte que ha d’incorporar les al·legacions d’entitats locals i ciutadania.
-La cosa va per llarg...
-Tots aquests terminis són una garantia que el projecte es farà bé. És un temps que hem de sacrificar perquè tot vagi bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada