L’acord signat a Sabadell per l’Ajuntament de la ciutat, la Cambra de Comerç (no oblidem el seu àmbit comarcal), Sabadell Cruïlla i la Fundació Bosch i Cardellach, ara fa dos anys, certificava el compromís d’arribada del tren a Castellar del Vallès, entre d’altres.
També ho contempla així el Pla Director d’Inversions (PDI 2009-2018) i la presentació feta pel DPTOP (Departament de Política Territorial i Obres Públiques) a l’Ajuntament de Castellar del Vallès que explicava l’estudi informatiu, pendent d’aprovació, que planteja el perllongament del tren dels FGC de Sabadell al nostre municipi.
Fins aquí tot correcte.
Ens preocupa, i molt, el volum total del cost del projecte, 320 milions d'Euros, que dificulta les seves possibilitats reals d'execució i minva la seva rendibilitat global, l’impacte ecològic de la primera part del traçat i les ubicacions proposades per les dues estacions: B-124 (prop de la Sony) i Espai Tolrà.
Creiem que cal una major reflexió del projecte i un aprofundiment del debat per tal de millorar la rendibilitat i les prestacions del tren.
Cal avançar la ubicació de l’estació de la B-124 a la zona de l'aparcament de camions per potenciar el polígon industrial ja consolidat i la seva àrea de serveis. També cal ubicar l’estació de l’Espai Tolrà a la Plaça Catalunya fent possible un perllongament posterior a Sentmenat, Caldes i Granollers. Així es facilitaria la demanda futura sense perdre centralitat pel que fa al gruix de població beneficiada pel servei. Una altra aposta ferma és la rebaixa de l’impacte ecològic i el cost de la inversió en el primer tram.
És per a tot això que, la PTCC (Plataforma Tren Castellar Centre) oferim la nostra col•laboració a l’ajuntament i ens exigim a tots plegats, institucions, partits polítics locals i ciutadania un superior nivell d’implicació i demanem un esforç de revisió del projecte per part del DPTOP i una consideració positiva per part del consistori dels plantejaments aquí exposats que creiem que redundaran en una major eficàcia, un major servei, un menor cost, i unes expectatives de futur més obertes a la comarca.
Amb l'actual projecte la via de Ferrocarrils de la Generalitat serà un cul de sac. Amb les nostres propostes, el Tren o Metro del Vallès Occidental es pot prolongar en un futur cap a l'est i arribar fins i tot a la capital del Vallès Oriental.
No cal tancar de pressa i corrent un projecte informatiu car i mancat de visió de futur. Que la immediatesa de les eleccions no ens faci tancar un procés administratiu en funció de la immediatesa dels rèdits polítics. No perdem el tren.
Estudi ubicació estació zona urbana / Estudi ubicació estació zona industrial / Estudi traçat des de Sabadell fins a Castellar / Estudi estació de Ca n'Oriach
Fins aquí tot correcte.
Ens preocupa, i molt, el volum total del cost del projecte, 320 milions d'Euros, que dificulta les seves possibilitats reals d'execució i minva la seva rendibilitat global, l’impacte ecològic de la primera part del traçat i les ubicacions proposades per les dues estacions: B-124 (prop de la Sony) i Espai Tolrà.
Creiem que cal una major reflexió del projecte i un aprofundiment del debat per tal de millorar la rendibilitat i les prestacions del tren.
Cal avançar la ubicació de l’estació de la B-124 a la zona de l'aparcament de camions per potenciar el polígon industrial ja consolidat i la seva àrea de serveis. També cal ubicar l’estació de l’Espai Tolrà a la Plaça Catalunya fent possible un perllongament posterior a Sentmenat, Caldes i Granollers. Així es facilitaria la demanda futura sense perdre centralitat pel que fa al gruix de població beneficiada pel servei. Una altra aposta ferma és la rebaixa de l’impacte ecològic i el cost de la inversió en el primer tram.
És per a tot això que, la PTCC (Plataforma Tren Castellar Centre) oferim la nostra col•laboració a l’ajuntament i ens exigim a tots plegats, institucions, partits polítics locals i ciutadania un superior nivell d’implicació i demanem un esforç de revisió del projecte per part del DPTOP i una consideració positiva per part del consistori dels plantejaments aquí exposats que creiem que redundaran en una major eficàcia, un major servei, un menor cost, i unes expectatives de futur més obertes a la comarca.
Amb l'actual projecte la via de Ferrocarrils de la Generalitat serà un cul de sac. Amb les nostres propostes, el Tren o Metro del Vallès Occidental es pot prolongar en un futur cap a l'est i arribar fins i tot a la capital del Vallès Oriental.
No cal tancar de pressa i corrent un projecte informatiu car i mancat de visió de futur. Que la immediatesa de les eleccions no ens faci tancar un procés administratiu en funció de la immediatesa dels rèdits polítics. No perdem el tren.
Estudi ubicació estació zona urbana / Estudi ubicació estació zona industrial / Estudi traçat des de Sabadell fins a Castellar / Estudi estació de Ca n'Oriach
Comparteixo les vostres propostes.
ResponElimina