L'associació Plataforma Tren Castellar Centre ja ha fet arribar a Manel Villalante, director general del Transport Terrestre del DPTOP, les seves al·legacions en relació amb l'estudi informatiu sobre l'arribada dels FGC a Castellar. En primer lloc, fa una sèrie de consideracions sobre el traçat que recomana la Generalitat, començant per les possibles afectacions ambientals i paisatgístiques que pot tenir la construcció de tres viaductes pel torrent de Can Bages i la masia del mateix nom. A la vegada, recorda que la proposta existent significarà la destrucció de l'àrea de passeig ubicada en paral·lel a la carretera B-124, i fa esment que l'estació del pla de la Bruguera «podria tenir més centralitat i oferir un millor servei als polígons industrials consolidats». També expressa el seu temor que la construcció de la línia impliqui «el fet d'haver de destruir i refer part de la B-124 teòricament desdoblada»; i es manifesta a favor que l'estació final sigui a la plaça del Calissó –encara que sigui a través d'una única via– en lloc de la plaça de la Fàbrica Nova: «L'opció de l'Espai Tolrà d'entrada no és dolenta, però és una zona molt conflictiva on conflueixen la ronda de Llevant, el Passeig, la Carretera de Sabadell i la de Sant Llorenç, i on hi ha l'Institut Joan Blanquer. La possibilitat de la plaça Calissó oferiria més centralitat i donaria servei a la població més vella i menys proveïda de transport privat.»
D'altra banda, la plataforma també ha presentat tres propostes alternatives, que tenen com a factors comuns que l'accés al pla de Castellar sigui per l'oest de la masia de can Bages, en un sol viaducte i amb la possibilitat de fer algun tram en superfície; i que el traçat només afecti l'actual carretera B-124 per un sol punt de creuament. La primera proposta inclou la construcció de la segona estació a l'antiga Playtex i la hipotètica arribada a una tercera a la plaça Calissó –mantindria la de l'Espai Tolrà–. La segona proposta parla d'una primera estació al costat de l'actual aparcament de camions, mentre que la tercera proposta la ubicaria prop de la Sony. Totes dues portarien el tren fins a la plaça de Catalunya, tot oferint la possibilitat d'arribar fins a Sentmenat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada