El traçat de la Generalitat proposa que el tren travessi el Ripoll en tres viaductes. La imatge virtual simula aquest traçat que superarà el riu. || PTOP
El partit polític Entesa per Sabadell i l’entitat Sabadell Cruïlla han presentat al·legacions al projecte
L’arribada del tren a la vila no només importa als castellarencs, sinó que també preocupa als nostres veïns sabadellencs. La formació política Entesa per Sabadell i l’entitat Sabadell Cruïlla han presentat al·legacions al traçat presentat pel Departament de Polítiques Territorials i Obres Públiques. En una de les qüestions que coincideixen ambdós és en facilitar el futur perllongament cap a Sentmenat i Caldes de Montbui. Isidre Soler, el portaveu d’Entesa per Sabadell, afirma que és molt important tenir en compte la possible continuació cap a d’altres municipis. Destaca també “la necessitat de millorar la ubicació de les estacions”. El partit sabadellenc proposa ubicar la primera estació al carrer del Berguedà cantonada amb el Maresme, amb un aparcament, i una segona a la Ronda de Llevant amb plaça Catalunya. “D’aquesta manera, es millora la ubicació de les estacions, es dóna servei a més població i, a més, el traçat queda encarat cap a Sentmenat”. Un altre punt en el qual fa èmfasi l’Entesa és en el viaducte que travessarà el riu Ripoll. D’una banda, expliciten al document presentat que es faci més cap al nord, per minimitzar els impactes ambientals, i d’altra, que s’adopti un disseny de qualitat que integri al màxim el viaducte en el paisatge.
Manel Larrosa, de Sabadel Cruïlla, destaca a les al·legacions que és un traçat massa car. “Si es fes un traçat més estudiat i acurat no costaria tants diners. La Generalitat ha optat per realitzar un traçat totalment soterrat quan es podrien alternar els dos sistemes de construcció aprofitant solars que estan sense urbanitzar i que no afecten el medi ambient”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada