24 de juliol 2011

La tuneladora de Sabadell d’FGC arriba a l’estació de Plaça Major

8 juliol 2011

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui l’obra del perllongament d’FGC a Sabadell, amb motiu de l’arribada a l’estació de Plaça Major de la tuneladora que perfora el primer túnel. Així, la màquina ha perforat 2,1 km dels 2,9 km de túnel previst des del pou d’atac del Parc del Nord. En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de més de 400 MEUR.
La tuneladora arriba a Plaça Major
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat de l’alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha visitat avui l’obra del perllongament de la línia d’FGC a Sabadell, amb motiu de l’arribada a l’estació de Plaça Major de la tuneladora. D’aquesta manera, la tuneladora ha perforat 2,1 km de túnel des del pou d’atac del Parc del Nord, dels 2,9 km totals del tram fins a Sabadell-Estació.
Es tracta d’una tuneladora de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic.
Paral·lelament al tram de 2,9 km de túnel que es construeix amb tuneladora, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha completat també l’altre tram de 0,7 km de túnel que s’ha construït entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac.
5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el Govern està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió de més de 400 MEUR.
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen també la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada