17 de març 2011

Castellar dins d'un Vallès transversal

El vespre del 28 de febrer d'enguany es va presentar a l’Auditori Municipal Miquel Pont la ponència Castellar dins un Vallès Transversal, acte organitzat per la plataforma castellarenca Tren Castellar Centre (PTCC) i l’entitat vallesana Via Vallès.

L’acte era el colofó de l’acord de col·laboració signat pocs dies abans entre les dues entitats per treballar conjuntament perquè l’arribada del tren a Castellar es faci en les millors condicions possibles.

Després de la justificació de l’acte feta pel secretari de la PTCC, el Sr. Albert Margineda, el president de l’entitat, el Dr. Joan Pinyot, exposà la situació actual del projecte donant tot tipus de dades sobre la necessitat del projecte, el cost del mateix, les propostes oficials, les al·legacions presentades a les propostes oficials i les propostes conjuntes consensuades entre la PTCC i Via Vallès. Digué que l'Estudi Informatiu està pendent d'aprovació fins que no es resolguin les al·legacions presentades per diferents entitats, entre elles les que va presentar la Plataforma Tren Castellar Centre.

Es parlà de la necessitat d’arribar a un Acord de Ciutat entre la ciutadania, els partits polítics, les associacions de veïns, les entitats castellarenques, la unió de botiguers, els empresaris, la Cambra de Comerç de Sabadell i comarca per plantejar una sortida viable al tren, més econòmica, menys lesiva pel medi ambient, més sensible als interessos de la realitat industrial del Pla de la Bruguera i pensant en una possible prolongació futura cap al Vallès Oriental.

Es feu especial referència al fet que en el projecte oficial no es té prou cura de la preservació dels espais naturals de can Deu i del Torrent de can Bages, que es salta el riu Ripoll per la part més ampla i més alta, i, sobretot, que l’emplaçament de les estacions no sembla el més adequat.

Es presentà la proposta de redifinir el traçat de la sortida de Sabadell fent passar el tren pel costat del pont de can Pagès, seguint per darrera de la Torre Turull i entrant al Polígon industrial del Pla de la Brugera pel Carrer del Berguedà, plantejant la primera estació a l’actual aparcament de camions i la segona estació al  costat de la Plaça de Catalunya.

El ponent de Via Vallès, l’arquitecte i urbanista Sr. Manuel Larrosa, conseller d’urbanisme de Sabadell durant l’època del batlle Farrés, exposà les propostes ferroviàries que han dissenyat pel conjunt de Catalunya i en particular les de la prolongació del tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Sabadell a Castellar.

Insistí que el projecte ha de formar part de la prolongació d’aquesta via cap a Sentmentat, Caldes de Montbui, Santa Eulàlia de Ronçana, l’Ametlla del Vallès i La Garriga per anar a enllaçar amb la línia ferroviària de Barcelona a Vic tancant així un cercle transversal entre l’eix del Ripoll i el del Congost.

Acabà exposant la seva proposta d’enllaç de la B-124 amb la Ronda del Vallès i la C-58 així com insistí en la necessitat de preservar l’Espai Agrícola de Sabadell desviant el projecte oficial de l’antic Quart Cinturó per la seva perifèria.
Nota de l'acte del 28 de febrer del 2011

1 comentari:

  1. Es una gran alegria i una gran noticia tornar a moure el tema de l'arribada del tren a Castellar del Vallès,això demostre que es fan propostes, projectes i d'altres accions per fer-ho realitat.
    Moltes gracies a tots i totes que treballen per aquesta qüestió.

    ResponElimina